Logo Wydawnictwa Linia

( ... szt. )
Ustawienia
Rejestracja Logowanie
Tu jesteś: Strona główna » Księgarnia internetowa » Zarządzanie
Reklama
Informacja: Twoja przeglądarka nie akceptuje ciasteczek (cookies). Aby dodawać produkty do koszyka a następnie je zakupić włącz obsługę ciasteczek w twojej przeglądarce.

Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania.

Księgarnia internetowa Wydawnictwa Finansowego LINIA: Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania
Cena:
23,00 zł (zawiera 23 % VAT)
Ebooki

Kupujesz książkę w wersji elektronicznej - eBook-a.

Ebook w formacie .epub lub .mobi.

Jeżeli korzystasz z płatności Przelewy24, eBook dostępny jest niemal natychmiast - otrzymasz wiadomość z informacją.

Jeżeli kupujesz pakiet ebook + druk, nie zapomnij uzupełnić swoich danych adresowych.

KLASYKA ZARZĄDZANIA

Czy nie masz czasami wrażenia, że biuro twojej firmy bardziej przypomina zakamuflowany dom dla obłąkanych, niż miejsce prowadzenia działalności gospodarczej? Czy nie kręcisz głową z niedowierzaniem, kiedy wspólnie z kolegami ślęczysz po godzinach w bezsensownych projektach? Czy niechęć do podejmowania ryzyka jest tak wszechobecna, że mierność staje się nakazem chwili? Jeśli te sytuacje wydają ci się znajome, może to oznaczać, że twoja firma już wyruszyła w „podróż do Abilene”.

 

Kiedy w artykule z 1974 roku Jerry Harvey użył po raz pierwszy określenia „paradoks Abilene”, firmy w całej Ameryce doświadczyły prawdziwego trzęsienia ziemi, którego efekty odczuwa się do dziś. Na przykładzie pewnej sytuacji rodzinnej, Harvey zauważył, że wydarzenia, które nas spotykają często nabierają tempa i zaczynają żyć własnym życiem mimo, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Harvey zwrócił również uwagę na to, że podobny proces występuje w bardzo wielu organizacjach działających na bardziej sformalizowanych zasadach, takich jak korporacje, związki religijne, organizacje społeczne, czy instytucje administracji publicznej. Określenie „paradoks Abilene” ujawniło słabość wielu środowisk biurowych w organizacjach na całym świecie. Harvey zaczął otrzymywać wiele listów opowiadających o doświadczeniach z podróży do Abilene w organizacjach, które przeznaczają ogromne ilości czasu i pieniędzy na projekty, które wszyscy członkowie tych organizacji uważali za kompletnie nietrafione.

 

Ta książka to kolejna terapia szokowa, jaką Jerry Harvey zaaplikował światowi biznesu. Jest to cykl wnikliwych i często rozśmieszających do łez „medytacji” na temat szaleństwa współczesnego życia organizacyjnego. Na przykładach historii i zdarzeń, z jakimi zetknęliśmy się chyba wszyscy (choć przedstawionych w zupełnie niecodzienny sposób), Paradoks Abilene przekonuje, że organizacje nieustannie skazują się na porażki, rozbudzając wśród swoich członków poczucie wyobcowania, nieufności, wszechobecnych konfabulacji i strachu przed podejmowaniem jakiegokolwiek ryzyka.

 

W swoich medytacjach, profesor Harvey prowokuje do zastanowienia się:

 

• Czy twoja firma również wyruszyła w podróż do Abilene i co możesz zrobić w obliczu tego odkrycia?

 

• Czy pracujesz na „dżabiej" farmie? (W bajkach pocałunek księżniczki zmienia żabę w księcia, ale w większości organizacji można spodziewać się dokładnie odwrotnej przemiany.)

 

• Jakie wnioski na temat uczciwości i podejmowania ryzyka w organizacjach można wyciągnąć na podstawie doświadczeń pilota japońskich linii lotniczych, któremu udało się bezpiecznie wylądować na wodach zatoki San Francisco?

 

• Co łączy Adolfa Eichmanna z decyzjami podejmowanymi przez zarządzających w czasach kryzysu gospodarczego?

 

• Jak poradziłby sobie w twojej firmie Matt Dillon, który w amerykańskim serialu westernowym Gunsmoke dzielnie przeciwstawił się wzburzonemu tłumowi próbującemu zlinczować więźnia?

 

• Dlaczego jednym z największych wyzwań, z jakimi mierzą się dziś kierownicy nie jest radzenie sobie z konfliktem, ale radzenie sobie z porozumieniem?

 

 

Paradoks Abilene nie przypomina innych książek na temat zarządzania. Obserwacje Harveya dotyczące absurdów życia organizacyjnego spowodują u ciebie wybuchy śmiechu, chwile namysłu i grymasy bólu. Mogą cię nawet całkowicie wyprowadzić z równowagi. Wiele wskazuje jednak na to, że na stronach tej książki usłyszysz echo własnych myśli i niepokojów i spojrzysz na swoją firmę w nowy sposób. Kto wie? Może nawet znajdziesz sposób poprawienia nie tylko własnego życia, ale również życia ludzi, z którymi pracujesz.

 

 

"Firmy prześcigają się w tworzeniu nowych produktów i usług. Podobnie, przyzwyczajeni do tego wyścigu, menedżerowie gonią za nowinkami, które mają im pomóc w zarządzaniu. A jednak ogromna część tych produktów i usług to po prostu stare wino w nowych beczkach, a nowinki poszukiwane przez menedżerów okazują się być starymi prawdami, których nie zdążyli ani zapamiętać, ani przemyśleć. "Paradoks Abilene i inne eseje o zarządzaniu" to książka zawierająca prawdy, które podobnie jak dobre wino, nabierają wartości z upływem czasu. Pisane przed blisko 40 laty eseje dotykają najbardziej istotnych problemów zarządzania. Istotnych wówczas i dzisiaj. Nieocenionym walorem książki jest jej gawędziarska forma – tak rzadka w dzisiejszym świecie poćwiartowanym na 3 najważniejsze zasady, 7 filarów, 5 niezbędnych kroków i inne części, które tak trudno złożyć w rozsądną całość. To absolutny must read dla każdego menedżera, bez względu na wiek, wykształcenie i branżę, którą reprezentuje." Tomasz Witkowski (autor książek: Zakazana psychologia, Psychomanipulacje, Psychologia kłamstwa, współautor Psychologia konfliktów i Podręcznik trenera)

 PATRONAT MEDIALNY:

DGP-1 logo nowe

Tytuł: Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania.

  • Autor: Jerry Harvey
  • Tytuł oryginału: "The Abilene Paradox and Other Meditations on Management"
  • Tłumaczenie: Paweł Dąbrowski
  • Format: epub, mobi
  • ISBN:978-83-63000-37-0 (e-book)
  • Data wydania: marzec 2014
  • Liczba stron wydania papierowego: 184

 

DGP-1 logo nowe

JERRY HARVEY - emerytowany profesor zarządzania George Washington University. W trakcie swojej kariery pracował, jako konsultant wielu organizacji przemysłowych, rządowych, religijnych, wojskowych, edukacyjnych i społecznych. Jest autorem około pięćdziesięciu artykułów publikowanych w prasie fachowej oraz dwóch książek: Paradoks Abilene i inne medytacje o zarządzaniu oraz How Come Every Time I Get Stabbed in the Back, My Fingerprints Are on the Knife? Występował również w kilku filmach na temat zachowań organizacyjnych, na przykład: The Asoh Defense, The Gunsmoke Phenomenon czy The Abilene Paradox. Obecnie zaangażowany jest w badania związane z etycznymi, moralnymi i duchowymi zagadnieniami funkcjonowania organizacji.

Wstęp do polskiego wydania. Krzysztof Domarecki

Podziękowania

Wprowadzenie

Paradoks Abilene – zarządzanie zgodnością
O hodowli dżab w organizacjach
Przypowieść o Abrahamie a zarządzanie,  czyli: „Idźcie i sadźcie kapustę, w imię Boże”
Kapitan Asoh i koncepcja łaski
Eichmann w organizacji
Tyrania grupy i fenomen serialu „Gunsmoke”
Zachęcajmy przyszłych menedżerów do oszustwa
Wybrana bibliografia

 

Wszystkie organizacje mają dwa podstawowe cele. Jeden z nich polega na wytwarzaniu rozmaitych gadżetów, tandety i innego badziewia. Drugim jest zmienianie ludzi w dżaby. W wielu organizacjach drugi cel staje się ważniejszy od pierwszego, ponieważ – na przykład – przestrzeganie drogi służbowej jest w nich ważniejsze niż podejmowanie racjonalnych zachowań.

 

 

Ci, którzy w czasach moralnego kryzysu godzą się grać rolę biernych obserwatorów i chować głowę w piasek, nie stanowią żadnego zagrożenia. Służą za to, jako wzorce zachowań dla innych, którzy mogą pójść ich śladem.

 

 

Utrudnianie członkom organizacji przyznania się do błędów i niechęć do wybaczenia zwiększa obawę przed podejmowaniem ryzyka, zachęca do kłamstwa, wzbudza nieufność i w rezultacie prowadzi do spadku produktywności.

Recenzje klientów:

Nikt jeszcze nie recenzował tego produktu.
Aby dodać recenzję, zaloguj się.